Odpowiedzi na najczęstsze pytania dłużników

Dlaczego kontaktuje się ze mną firma ADVISERS, a nie osoba/firma/instytucja, z którą podpisałem umowę?

Firma ADVISERS może kontaktować się z Tobą w imieniu Wierzyciela tj osoby lub instytucji, która zleciła prowadzenie działań windykacyjnych, np. w imieniu banku, firmy leasingowej, instytucji, do której Twoje zobowiązania zostały sprzedane np. fundusz sekurytyzacyjnego.

Nie wyrażam zgody na obsługę mojej sprawy przez inną firmę, dlaczego więc kontaktujecie się ze mną?

W przypadku, gdy Klient nie wywiązuje się z warunków umowy, Wierzyciel ma prawo przekazać obsługę sprawy firmie windykacyjnej lub kancelarii prawnej lub dokonać sprzedaży wierzytelności.

Dlaczego pracownik ADVISERS rozmawiając ze mną wielokrotnie przez telefon, za każdym razem prosi o podanie lub potwierdzenie danych osobowych? - Przecież wie do kogo dzwoni.

Każdorazowo potwierdzamy tożsamość rozmówcy. Zależy nam aby, aby sprawę zadłużenia omawiać z właściwą osobą. Ochrona danych osobowych jest dla nas bardzo ważna.

Dlaczego pracownicy ADVISERS kontaktują się ze mną tak często?

ADVISERS działa zgodnie z Zasadami Dobrych Praktyk Windykacyjnych oraz procedurami skutecznej windykacji. Utrzymanie stałego kontaktu jest niezwykle ważne dla zachowania dobrej współpracy. Dzięki temu masz wpływ na przebieg obsługi swojej sprawy i jesteś informowany na bieżąco o podejmowaniu kolejnych działań. Podczas każdej rozmowy pomagamy znaleźć najlepsze wyjście z Twojej obecnej sytuacji.

Jak mogę skontaktować się z firmą ADVISERS?

Możesz się z nami skontaktować telefonicznie, mailowo bądź listownie. Wszystkie kanały kontaktu z ADVISERS znajdują się w zakładce KONTAKT.

Chcę rozłożyć swoje zadłużenie na raty. Jakiej wysokości rat mogę się spodziewać?

Wysokość rat jest uzależniona od etapu obsługi sprawy, od wysokości zadłużenia oraz Twoich możliwości finansowych. W celu ustalenia najkorzystniejszej formy spłaty prosimy o kontakt telefoniczny z firmą ADVISERS. W zależności od stopnia zaawansowania sprawy zaproponujemy warunki spłaty telefonicznie lub uzgodnimy dogodny termin spotkania.

Czy mam obowiązek odesłać podpisane dokumenty potwierdzające rozłożenie zadłużenia na raty?

Tak. Podpisaną umowę należy odesłać w załączonej kopercie zwrotnej w wyznaczonym terminie. Jest to podstawowy dokument potwierdzający kontynuowanie obsługi sprawy na drodze polubownej.

Podpisałem dokumenty rozkładające zaległość na raty, ale teraz chcę spłacić zobowiązanie przed terminem. Co powinienem zrobić?

W każdej chwili możesz zamknąć sprawę, spłacając całość zadłużenia. W tym celu skontaktuj się telefonicznie z pracownikiem ADVISERS, aby uzyskać informację o dokładnej kwocie pozostałej do spłaty.

Kontaktujecie się ze mną w sprawie zadłużenia zmarłego członka mojej rodziny. Dlaczego mam spłacać jego długi?

Jesteś członkiem najbliższej rodziny zmarłego, więc znajdujesz się w kręgu spadkobierców ustawowych. Zgodnie z przepisami Kodeksu cywilnego (art. 922 § 1 i następne), zarówno prawa, jak i obowiązki majątkowe zmarłego (w tym również zobowiązania finansowe) przechodzą z chwilą jego śmierci na spadkobierców.

Czy naliczacie odsetki umowne za opóźnienie w spłacie zadłużenia?

Tak, w przypadku braku terminowych spłat naliczane są odsetki umowne za opóźnienie w spłacie zadłużenia (potocznie zwane "odsetkami karnymi").

Otrzymałem informację, że komornik umorzył wszczętą wobec mnie egzekucję - dlaczego mam jeszcze spłacać zadłużenie?

Umorzenie egzekucji komorniczej nie oznacza umorzenia długu. Po umorzeniu egzekucji wierzyciel może ponownie skierować sprawę do komornika. W tym czasie zadłużenie może wzrastać z tytułu naliczania odsetek umownych. Dlatego nie zwlekaj - skontaktuj się z pracownikiem ADVISERS i uzgodnij dogodny harmonogram spłaty.

Czy uniknę płacenia długów nie odbierając korespondencji?

Brak odbioru korespondencji nie powoduje przerwania procesu dochodzenia roszczeń, działa jedynie na Twoją niekorzyść. Nie odbierając korespondencji świadomie unikasz informacji o bieżącym etapie sprawy, rezygnujesz z możliwości wcześniejszego, polubownego zakończenia sprawy czy skorzystania ze środków odwoławczych.

Otrzymałem pismo z sądu, które mnie dotyczy. Co powinienem zrobić?

W takiej sytuacji najlepiej jest niezwłocznie skontaktować się z ADVISERS w celu ewentualnego wstrzymania procesu sądowego. Jest to możliwe jest to pod warunkiem ustalenia warunków spłaty zadłużenia i podpisania porozumienia.

Otrzymałem pismo z kancelarii komorniczej, które mnie dotyczy. Co powinienem zrobić?

W takiej sytuacji najlepiej jest niezwłocznie skontaktować się z ADVISERS lub kancelarią komorniczą, aby ustalić warunki spłaty zadłużenia.

Ktoś wyłudził kredyt posługując się moimi danymi osobowymi - co powinienem zrobić?

Fakt wyłudzenia kredytu należy niezwłocznie zgłosić w najbliższej jednostce policji lub w prokuraturze. Następnie należy skontaktować się z pracownikiem ADVISERS.

Co zrobić, aby w sprawie mojego zadłużenia mogła kontaktować się również inna osoba?

W tym celu należy wysłać do firmy ADVISERS podpisane pełnomocnictwo upoważniające osobę trzecią do działania w Twoim imieniu. Jeżeli pełnomocnictwo dotyczy wąskiego zakresu czynności, w pełnomocnictwie należy go szczegółowo wskazać.

Czy rozmowy prowadzone z pracownikami firmy ADVISERS są nagrywane?

Wszystkie rozmowy prowadzone z pracownikami firmy ADVISERS są nagrywane i przetwarzane na podstawie prawa telekomunikacyjnego dla zapewnienia bezpieczeństwa naszym Klientom.

Czy firma ADVISERS przetwarza moje dane osobowe, a jeśli tak, to na jakiej podstawie?

ADVISERS przetwarza Twoje dane osobowe na podstawie umowy z Wierzycielem w celu prowadzenia działań windykacyjnych. Dzięki temu możemy między innymi potwierdzić tożsamość rozmówcy. Wyklucza to ryzyko udzielenia informacji o Twoim zadłużeniu osobom trzecim.

Czy ponoszę dodatkowe koszty w związku z faktem, iż sprawa trafiła do windykacji w ADVISERS?

Kwestia dodatkowych kosztów wynikających z prowadzonych działań windykacyjnych jest uregulowana w Twojej umowie z Wierzycielem. W innych przypadkach kwestię dodatkowych kosztów reguluje ustawa o terminach zapłaty w transakcjach handlowych z dnia 08 marca 2013 r. (Dz. U. z dnia 28 marca 2013 r.).